donderdag 26 juni 2014

Content marketing 3. Content Creatie

Op mijn vorige berichten kreeg ik via Twitter response in de trant van "Content Builder is Out". Even voor de duidelijkheid, ik bespreek hier content in de zin van 'inhoud', dus tekst en/of beelden, die informatie verstrekken over (in dit geval) een product of dienst. "Content builder" is een functie van Content Management Systemen en daar is inderdaad discussie over. Content creatie is een proces dat je niet kunt automatiseren en daarom ben ik zelf ook geen gebruiker, noch een voorstander van de content builder functies van Content management systemen.

Als alle kwesties en vragen tijdens de conceptontwikkeling beantwoord zijn kunt u beginnen met het produceren van de content. Dus het inhoudelijke deel van documentatie en website pagina's. Door eerst goed na te denken over het concept is het gemakkelijker om de diverse content formats op elkaar af te stemmen. Content voor bijvoorbeeld folders, white papers, presentaties en website pagina's die qua concept, doelgroep en inhoud op elkaar afgestemd zijn versterken elkaar. Deze synergy waarborgt een zo hoog mogelijk rendement van de investering in tijd en geld en vergroot de kans op merkbeleving, merkvoorkeur (voor uw merken) en daarmee betere operationele resultaten.

Acquisitie
Door content op de juiste manier beschikbaar te stellen via website, blogs of social media is het mogelijk een beter resultaat in leadgeneratie te bereiken dan telefonische acquisitie (koud bellen). (Meer info)
Zoals al eerder aangegeven is verkoopresultaat sterk afhankelijk van hoe goed je er in slaagt om op het juiste moment, aan de juiste persoon de juiste informatie te geven. In een aankoopproces, zowel bij consumenten als in btb, zullen geïnteresseerden al in een vroeg stadium op zoek gaan naar 'vrijblijvende' informatie. Gaande het proces wordt dat 'informatie inwinnen' steeds minder vrijblijvend. En iedere rol binnen een aankoopproces heeft eigen informatiebehoeften, die ook nog eens verandert naar mate het aankoopproces vordert. Door hier online met voor deze proces stappen geoptimaliseerde content op in te spelen is het gemakkelijker prospects aan je te binden en de deal uiteindelijk binnen te slepen.
http://bookboon.com/nl/tekst-schrijven-voor-internet-marketing-ebook